Az én személyes csodám...

A múlt héten napokig arról elmélkedtem, hogy a Teremtő mindennap ad nekünk apró csodagyöngyöket. Mostanában mintha jobban be tudnám fogadni a Lelkembe ezeket a színes, szalagos kis ajándékcsomagokat.

Szerintem vannak kisebb, nagyobb meg egyéni csodák is. Ha elkezded a saját Utadat járni, akkor legeslegelőször az apró csodákat fogod megtapasztalni. Ez lehet egy kedves gesztus egy utastársadtól a BKV-n vagy váratlan segítségnyújtás vészhelyzetben. A múlt héten több ilyen meglepetést tartogatott nekem az élet. Reggel többen átadták a helyüket a négyes-hatoson, egyszer pedig a vásárlás végeztével segítettek összepakolni a LIDL-ben.

Csoda volt az is, amikor múlt csütörtökön vidáman hullahoppkarikáztunk jóga óra végén a tanárommal, mert erre aztán még álmomban sem gondoltam volna, hogy valaha is közöm lesz egy piros hullahopp karikához... De a Teremtő szereti néha látni, ahogyan kilépünk a megszokott biztonsági zónáinkból, az Ő humora a váratlan helyzetekben rejlik. :) Lebukott, mert rájöttem a titkára... :) Még csak a kezemmel meg a nyakammal tudom pörgetni a karikát, de később pont jó lesz arra, hogy mobilizáljam vele a beszűkült csípőizületemet.

img_0134.jpg

Ma délután visszamentem a Kútvölgyibe feliratni az újabb masszázs és fürdő kezeléseket az orvosommal Dr. Laczkó Tiborral. Végül a Gellért fürdő mellett döntöttünk, mert ott egyszerre lehet igénybe venni minden szükséges kezelést. A doktor úr és aszisztense Enikő most is nagyon kedvesek voltak, pedig én voltam az utolsó előtti beteg a  műszak végén. Elmondtam azt is, hogy továbbra is egy órát gyakorolok átlagban hatszor egy héten. Most főként álló - erőt és stabilitást adó - ászanákat végzek és SMR hengerezek is. A fókuszom többek között a külső talpéleim a mobilizálására terjed ki, mert  ha kitartó vagyok, akkor tovább csökken majd a terhelés a belső talpélekről és a nagy lábbujjakról egyaránt.

Farmerban és bakancsban rögvest be is mutattam nekik egy könnyített faállást és egy terpeszállást oldalsó középtartásban, mert ez előkészíti a vhiradhadrászana 1-es harcospózt. Megemlítettem továbbá, hogy egy héten kétszer vízben tornáztatom a lábujjaimat. (Képzeljétek az elmúlt 10 napban kétszer is bemozdult a bal nagylábujjam, ami eddig sosem akart megmoccanni. Aki nem tudná a testem bal oldala gyengébb, mint a jobb.)

Az orvosom szerint láthatóan javultam és fogytam is. Ennek nagyon-nagyon örülök, mert  ilyet én még nem hallottam orvosembörnek az ő szájából. :) Azt érzem, hogy a gyakorlásom egyre fókuszáltabbá és stabilabbá válik. A lefelé néző kutya már annyira jól megy, hogy közben az egyik lábamat fel tudom emelni úgy 40-50 cm magasra és ezt a pozíciót 7-10 légzésig tartani tudom. (Imádom!) Márciusban - a kezelések után - csinálunk egy újabb teljeskörű állapotfelmérést és összehasonlítjuk a 2017 novemberi értékeimmel. 

Végül, de nem utolsó sorban:

A vizsgálat után a 156-os busz megállójában álltam, amikor a doktor úr meglátott és elvitt kocsival a Blaháig, mert éppen ügyeletbe igyekezett. Megtudtam, hogy szereti a Bartók Rádiót hallgatni és a színházat is kedveli, meg már unokái is vannak. Mostanában főleg traumás eseteket és protézis műtéteket végez. Azt is elmondta, hogy ha most leállnék a jógával, akkor 2-3 hónapon belül újra visszatérnének azok a izom és izületi kontraktúrás állapotok, amik 3,5 évvel ezelőtt még láthatóak voltak. Hogy ezt megelőzzük, ezért szükséges a lerövidült izmoknak és beszűkült izületeknek a folyamatos és szelíd nyújtása. Ehhez pedig remek módszer a jóga. Mostmár biztosan tudom: Isten a jógán keresztül gyógyít engem ez pedig az én személyes csodám. Namaste :)

(Az izületi kontraktúrákról bővebben a www.drdiag.hu-n olvastam.)