A Zen...

img_9410_1.jpg

A ZEN a buddhizmus egyik ága, a mahájána buddhizmust követő iskolák japán elnevezése. Indiából indult ki - természetesen - majd innen terjedt át Kínába és később Japánba is. A Zenbuddhista irányzat a harmónia, a tökéletesség megismerése a szív energiájának segítségével.

Mára a ZEN kifejezés a tökéletes pillanat szinonímájává vált a hétköznapi nyelvben. Létetznek már ZEN meditációra alkalmas kertek szerte a világon. De milyen is a tökéletes pillanat? Mindenkinek más és más...

Olyan pillanat ez, amikor a hétköznapi rohanásban megállunk és észre vesszük a körülöttünk megnyilvánuló Isteni Rendet.  A Termtő a teremtés folyamatában tökéletes munkát végzett. Megalkotta a csillagokat, a napot, a földet és az élőlények sokaságát majd végül saját hasonlatosságára embert teremtett. Az ember a saját képére formálta a  környezetét és beleavatkozott a meglévő Isteni Rendbe. 

A szépség és a tökéletesség azonban még ezután is észrevehető, csak körül kell nézni és átérezni ezeket a lopott másodperceket. Számomra ilyen volt az, amikor egyik pénteken ezt a fotót készítettem a fűzfői strand lépcsőjén állva.

Miközben a naplementét csodálltam és kattintottam párat a telefonommal a valódi béke és nyugalom állapotában voltam. Tudtam és szívből  éreztem, hogy bennem és körülöttem minden a legnagyobb rendben van... És ekkor szelíden megköszöntem, hogy ÉLEK - csak így egyszerűen csupa nagy betűvel.

Ajánlom ezt a bejegyzést a Gábor Juditnak névnapjára szeretettel.

Forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Zen