Bóvli ország nem ország?

Szép napot mindenkinek! Ébredés után ütöttem a kedvenc bögrémbe egy teát, bekapcsoltam a laptopomat, és elolvastam a híreket. Várható volt, hogy a Moody's leminősíti Magyarországot, de engem mégis megdöbbentett! Tudom, hogy hazánk gazdasági helyzete instabil a magas államadósság, és az elhúzódó (globális) pénzügyi vállság miatt, de felháborító számomra az a tény, hogy amerkai szakemberek döntenek több millió  Magyar ember sorsáról, és további életéről!

A tengerentúlról minden másképp látszik, és egy átlag amerikai állampolgár még mindig összekeveri Budapestet Bukarestel.(No comment!)

A netes kislexikon szerint a bóvli szó jelentése: "rossz minőségű, selejtes, értéktelen áru; vacakság, ócskaság"Én továbbra sem érzem azt, hogy "bóvliországban" élek, de mások, mint a Moody's igen! 

Eszembe jutottak a szellemi alkotásaink vagy épp a bennünk rejlő szellemi tőke. Konstatáltam, hogy tehetségnek és tudásnak - Hála az Égnek - ma sem vagyunk híján. Ám kénytelen voltam azt is tudomásul venni, hogy agykoponyáink többségét "elszívják" külföldre dolgozni és csak néhány igazán lokálpatrióta figura marad itthon. 

Mindenesetre  a becsületesen dolgozó/dolgozni vágyó hétköznapi adófizető polgárokat, az időseket vagy a fiatalokat  én semmi esetre sem merném "lebóvlizni".  

Továbbá a természeti kincseink is mind-mind megfizethetetlenek! Gondolok itt az Alföldekre vagy az ismertebb hegységeinkre, úgymint a  Bakony, a Budai-hegység, a Börzsöny,  a Bükk, a  Cserhát, a  Mátra, a Mecsek vagy éppen a Pilis.

A tavainkat, mint a Balaton, a Fertő-tó, a Hévizi-tó, a  Megyer-hegyi tengerszem, az Öreg-tó, a Szelidi-tó, a Tisza-tó  vagy a Velencei-tó sem hagynám ki felsorolásból az édes- és gyógyvízkészleteinkel együtt.

A folyóinkat is felírom a listára, úgymint a Berettyót, a Bodrogot,  a Drávát, a Dunát, a Hernádot, a Kapost, a Lajtát, a Marost, a Rábát, a Sebes-Köröst, a Tiszát, a Zalát.

A védett állatokról sem felejtkezhetek meg, hiszen a biológiai diverzitás egyre értékesebbé válik ebben az évszázadban. A puhatestűek közül figyelmet érdemel a Lapos tavikagyló, a Tompa folyamikagyló, Balogcsiga, a Bödöncsiga, a Dagadt órsócsiga, és az Éti csiga  - igen kérem, már őt is védeni kell és nem lehet nyakló nélkül szedni a réten!

A védendő ízeltlábuak közül megemlítem  a Kövi rákot, a Bikapókot, a Búvárpókot, a Magyar aknászpókot, az Óriás keresztespókot(!) és a kedvencemet a Szurkos torzpókot . :) :)

A gerinceseknél fokozottan védettnek minősül 27 féle hal, továbbá 18 fajta kétéltű, 280 madárfaj és 41 emlős állat! Lásd: Hosszúfülü denevér, Alpesi zerge(!), Barna medve, Mókus(!), Vakond(!), Vadmacska!

Cikkem méltó befejezéseként, bemutatok néhány közkedvelt és (el)ismert Magyar márkát, mint Pick, a Gyulai, a Herendi, a Zsolnay, a Hollóházi, a Kalocsai Paprika, a Kalmopyrin, a Tisza cipő, a Fundango sportruházat, a Béres csepp, a Törley!

Miközben információk után kutattam a neten rájöttem arra, hogy mi Magyarok mennyi értéket termetettünk, a történelem során. Pedig már 10 millióan sem vagyunk az idei népszámlálás adatai szerint. Elgondolkodtató nem? Akkor hol van itt a bóvliság kérem? Aki tudja a választ, az utolsó kérdésemre írja meg nekem. 

Források:

Wikipédia a szabad enciklopédia

www.mokkka.hu

www.kislexikon.hu

www.pbkik.hu