SzabadságOM

Nyáron sosem viszem túlzásba az írást mert szeretek csavarogni és strandolni, így kevés időt töltök a lakásban. Az idei nyaram pedig különleges és eseménydús volt. De vegyük szép sorjában a fontosakat és a frisseket.

Minden azzal kezdődött, hogy június 6-án sikeres KRESZ vizsgát tettem. Állítólag nagyon jó dolog, ha ez elsőre sikerül... Nos úgy tűnik, hogy ezt a feladatot kipipálhatom - Hála Istennek - de a vezetés órák meg az elsősegély vizsga még előttem állnak. Tehát azt gondolom, hogy ez lesz az idei ősz legnagyobb kihívása...

Ezután kétszer is voltam kirándulni Tiszafüreden egy-egy hétvégén. Csodás hely, nagyon-nagyon megtetszett a Tisza-tó vadregényes hangulata, változatos élővilága, amit alaposan bejártunk egy szuper kis motorcsónakkal.

img_1555.jpg

img_1331.jpg

 

 

 

Később fagyiztam Pozsonyban és többször kirándultam a Balatonfelvidéken is. Még mindig a Balaton a legnagyobb szerelmem. Sosem tudom megunni, ahogyan a strandolást sem a fűzfői Fövenyen.


img_2234.jpgPersze már nem bírok órákig aszalódni a napon, de hétvégenként és az augusztusi szabadságom alatt minden nap lejártam a partra fürdeni, relaxálni, halat  és pizzáscsigát enni vagy épp sörözni egy jót délutánonként.

 

 
img_e2160.JPGTermészetesen amikor csak tudtam, akkor jógáztam is. Egész nyáron egy hasizom fejlesztő gyakorlatsor volt a feladatom és mostmár azt is elmondhatom, hogy bizonyos hétköznapi mozdulatok, úgymint felállni guggolásból sokkal jobban mennek, mint eddig mert sikerül végre megtartani magam. Ha szép lassan is, de egyre erősebb lesz a hasizmom a napi 100-120 kobra póz dinamikus jellegű gyakorlásától.

De tanultam egy új ászanát is, mert néha akadnak érzések és belső felismerések arra vonatkozóan, hogy ideje lenne már kipróbálni egy-egy eddig ismeretelen jógapózt. Ekkor a cselekvést szerintem nem szabad tovább halogatni. Mindenképpen - ha óvatosan is - de próbálkozni kell. Mostanra a könnyített ardha-matsyendrasana már egészen jól megy és finoman oldja a csípőtájéki izmaim feszességét, ezzel segítve a csípőizület fokozatos kinyílását.

ardha-matsyendrasana-pose_1163-1298.jpg

(Ha jobban megy majd ez a pozíció, akkor saját fotóval is be fogom mutatni Nektek.) A mindennapi gyakorlás során arra is rájöttem, hogy ősszel inkább a pranayamára (légzőgyakorlatok) és a meditációra kell helyeznem a hagsúlyt. Ebben mindenképp a jógaoktatóm és egyben Mesterem segítségét kell kérnem. Azt gondolom, hogy ettől a döntéstől a tapasztalások új dimenziója fog megnyílni előttem. Bár jó hír az is, hogy kezdem megkedvelni a számomra kihívást jelentő álló ászanákat is.


b003-2.jpgA szabadságom alatt tanulmányoztam a Hatha jóga pradipikát. Ez mégjobban megerősítette bennem a fent említett elhatározásomat, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetnem a légzés szabályozására, mivel a tankönyv szerint így lehet megtisztítani a test természetes finomenergetikai hálózatát, az úgynevezett NADI-kat és ezzel növelni tudjuk az életerőnk szintjét is.

A két hetes vidéki Létezésem alkalmával felismertem, hogy az ember egyszerűbb dolgokkal is beéri a táplálkozásban és az öltözködésben egyaránt. Elmondható, hogy sokféle igényünk és szükségletünk csupán profi marketing szakemberek agyszüleménye. A városi lét sokkal bonyolultabb és mesterségesebb, mint ahogyan azt eddig gondoltam, mert Fűzfőn nem számított igazán, hogy hogy nézek ki reggel és, hogy milyen ruha van rajtam. Itt az emberek a megfelelési kényszer helyett még köszönnek egymásnak és ha valakit régen láttak, - úgy mint engem is - akkor gyakran megkérdezik tőle azt is, hogy jól van-e. Az Ember közösségi Lény, és én büszke vagyok arra, hogy ennek a kis közösségnek a tagja lehetek. (A jógi létezésének alapköve tehát mindenképpen az egyszerűségben és a mértékletességben rejlik. És igen, a jelenlegi világunkban ezt a kettő feladatot a legnehezebb megvalósítani.)

És, hogy mi volt még jó a nyáron? Hát az, hogy az elmúlt kettő hétben sikerült kikapcsolnom és lazítanom. Nem voltak elvégzendő feladatok és nem szorított a munkahelyi határidő sem. Ha felkeltem, akkor elbicikliztem a kisboltba némi növényi tejért a kávémba és néha vettem pár doboz barna sört meg egy kis csokit is. Ha mód volt rá, akkor találkoztam a barátaimmal és Zitával még az augusztus eleji Gombóc fesztiválra is kisétáltunk, hogy megkóstoljuk a szilvás, a túrós és a húsgombócokat.

img_2037.JPGEgy szó, mint száz pihenni, megállni sokkal fontosabb néha, mint ahogyan azt eddig gondoltam. Így még az is előfordulhatott, hogy két alkalommal a napi gyakorlásomat is kihagytam...

Megj.: a nyaralás alatt a nagynéném készített rólam jógázás közben néhány fotót, amiket  szép lassan feltöltögetek majd az Instagram oldalamra, így Ti is megnézhetitek a képeket.

Nickname: the_disabled_yogi1


img_3906.jpg

(Source pic.: A hatha yoga pradipika borítóképe a shakticom.org-ról származik. Ardha-matsyendrasana forrása:image.freepik.com)