Jóga és Sushi

img_2946.JPG

Több hónapos kihagyás után a héten megint volt - magán - jógaórám a Beával. Mivel március eleje óta egyedül  is gyakorolok otthon, erre a személyes konzultációra már szükségem volt. Természetesen továbbra is eljárok csütörtökönként a csoportos órákra és a Bea e-mailben, illetve az órák után személyesen is "fogja a kezem" és bíztat, hogy csak így tovább és don't give up :)

Hétfő délután átnéztük az elmúlt két hónapban  kialakult/letisztult gyakorlatsort és tanultam néhány új ászanát is. Mostmár meg tudom csinálni a csónak pózt ülésből meg fekvésből is. (Fekvésből azért kényelmesebb, higgyétek el nekem.) A tádászanámat (hegypóz) is tökéletesítettük, mert eddig én kis terpeszben csináltam, miköben összezárt lábakkal kell gyakorolnom a fal mellett. Ezt a pozíciót felemelt vagy összekulcsolt kézzel is ki lehet tartani, akkor meg már rögtön 3 féle változatot is ismer a hegypózból az emberfia.  

A hasizomra kell még erősíteni a Bea szerint, ezért is van ugye a csónak póz meg a 2x 25 páros lábemelés reggelenként. De csak addig, amig kényelmes, nem szabad eröltetni semmit sem... Azért a kedvencem továbbra is a kobra póz, ennek már 3 féle változatát tudom. A széktartással szoktam zárni a reggeli jógát. Ennek is kétféle változata van, az előre nyújtott kézzel végzett széktartás illetve a fej mellett felemelt karos változat.

A hétfői órán kiszámoltuk, hogy 8 db. jóga blokk kell a keresztbe tett lábbal ülés gyakorlásához és ma megvettem a blokkokat meg egy hevedert is a Yoga Bazaar-nál az Astórián. Napi 10 percet fogok ücsörögni a fal mellett a kis trónomon. Ezzel nyújtom a gericem meg a szabó izmot is terhelem egy keveset - kellő fokozatossággal.

A vásárlás után sushit ettem a Hanami Sushi Bárban (Europeum). Már régen ki akartam próbálni ezt a helyet, mert nincs messze tőlem és amúgy is szeretem a MAKIfalatokat. A kiszolgálás ötös és a rendeléshez  adnak  egy tányérka mizó levest is ajándékba. Tartanak még szakét és japán sört is megfizethető áron. Na jó a szaké itt is drága - dehát ez van. Egyszer úgyis kipróbálom...

img_2943.JPG

Az elmúlt két hétben a  táplálkozásomon is változtattam. Semmiféle ételről nem mondok le, csak csökkentettem az adagokat, például a kenyeret és a köreteket is. Szerintem az evés és a falánkság a legnagyobb kísértések egyike. Harcolunk is egymással rendesen :) mármint a démon meg én! De azt tudom, hogy ezt is ki fogom bírni. Ezzel is csak az önfegyelmet gyakorolom, ezen a téren pedig szeretnék még tovább fejlődni! Azért, aki szereti sushit az feltétlenül próbálja ki a Hanami Bar-t ha éppen arra jár! Lehet, hogy  én is ott leszek? Ki tudja :)